Nowoczesne napędy zwrotnicowe ECOSTAR 4 na sieci PKP PLK

22 grudnia 2020

Elektro-hydrauliczny napęd zwrotnicowy ECOSTAR 4 jest przeznaczony do przestawiania zwrotnic i ruchomych dziobów krzyżownic z zewnętrznymi zamknięciami nastawczymi oraz do ryglowania i kontrolowania położenia. Może być również wykorzystywany do nastawiania wykolejnic. ECOSTAR 4 jest wykonany w kilku odmianach – jako rozpruwalny i nierozpruwalny, z silnikiem prądu przemiennego jedno- lub trójfazowym bądź z silnikiem prądu stałego. Napęd posiada bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, należące do firmy voestalpine Signaling Poland z Sopotu. Urządzenie spełnia wymagania dla napędów zwrotnicowych stosowanych na sieci linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Ie-114.

Do niewątpliwych zalet technicznych napędu ECOSTAR 4 należy zaliczyć nowoczesną konstrukcję, szeroką gamę zastosowań, małe wymiary zewnętrzne pozwalające na instalację urządzeń w ograniczonych przestrzeniach rozjazdów i między rozjazdami oraz stosunkowo niewielką wagę – 85 kg. Szczególnie ten ostatni parametr znacząco wpływa na komfort i bezpieczeństwo prac instalacyjnych i utrzymaniowych. Napędy są dostosowane do współpracy z podrozjazdnicami, umocowaniami, prętami oraz dodatkowym osprzętem wiodących producentów tego asortymentu w Polsce.  Dodatkowo specjaliści z sopockiej firmy są przygotowani do wsparcia klientów na każdym etapie realizacji dostawy: od właściwego doboru napędów i umocowań przez implementację rozwiązań w projektach srk po szkolenia pracowników instalujących napędy oraz odpowiedzialnych za utrzymanie, nadzór nad zabudową, odbiory i usługi posprzedażne.